CADO opent de deuren

Op 7 december 2016, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Goed bestuur, N-VA, Welzijn, Wonen en leven, Wonen en natuur

In zitting van de gemeenteraad van maart 2016 werden de plannen voor de inrichting van een collectieve autonome dagopvang voor ouderen (CADO) in Begijnendijk goedgekeurd. Ondertussen werd er hard gewerkt, zodat de medewerkers van Landelijke Thuiszorg op 5 december 2016 van start kunnen gaan.
Oudere en zorgbehoevende personen willen het liefst van al zo lang als mogelijk is in hun eigen thuisomgeving blijven wonen. Dat kan met de hulp van mantelzorgers, vrijwilligers of thuiszorg. Een CADO biedt de kans aan mantelzorgers om even op adem te komen terwijl hun partner, vader of moeder een gezellige tijd doorbrengt met andere zorgbehoevenden.

De CADO is elke werkdag geopend van 8.30 tot 16.30 u. Bezoekers kunnen er zowel een hele als halve dag terecht. In groep van vier tot acht gasten doen ze er samen met de medewerkers van Landelijke Thuiszorg dagelijkse dingen, zoals ontbijten, koffiekletsen, de afwas doen, de krant lezen, ’s middags koken, kaarten en boodschappen doen. De medewerkers gaan uit van ieders persoonlijke behoefte en mogelijkheden. Zij bieden ook activiteiten in groep of individueel aan, zoals wandelingen, gezelschapsspelen, knutselen, bakken en daguitstappen. De verzorgenden helpen graag bij een ontspannend bad, haarverzorging of een hand- en voetmassage. Alle medewerkers staan garant voor een goede begeleiding.

Meer info?
Landelijke Thuiszorg