N-VA wil opnieuw busrittenkaart

Op 1 oktober 2014, over deze onderwerpen: Cultuur - Jeugd - Sport - Bibliotheek, Onderwijs

Voor de gemeentelijke basisscholen De Puzzel en De Klimroos legt het gemeentebestuur al jaren zelf bussen in die kinderen gaan oppikken uit alle hoeken van de gemeente. "Ik geef toe: wij hadden aanvankelijk voor de wijziging gestemd maar na contact met enkele ouders herzien we onze beslissing", zegt Sorée. "Het kan niet dat een gezin opeens 20 euro per maand moet betalen terwijl het vroeger met zes euro op een maand toekwam. Sommige kinderen maken maar sporadisch gebruik van de busdienst. We willen daarom dat de rittenkaart opnieuw ingevoerd wordt."

Op dit moment zijn er twee opties: ofwel betalen de ouders voor een halftijds abonnement, ofwel voor een voltijds. De meerderheid wil voorlopig niet terug in het oude systeem stappen. In december wordt de wijziging wel geëvalueerd.

"Eigenlijk vermoeden we dat de meerderheid het systeem liever in zijn totaliteit afschaft", meent Sorée. "Op die manier kan het gemeentebestuur een aanzienlijke besparing realiseren. Door het optrekken van de prijzen maken al veel minder kinderen gebruik van de dienst in vergelijking met vorig jaar." (GMA)