Van Opgrimbie tot De Panne

“Dan bevechten we u te land,ter zee en in de lucht: van Opgrimbie tot De Panne.” Zo reageerde Leterme toen Verhofstadt eind 2007 voorstelde een paars kabinet zonder Vlaamse meerderheid te vormen.

LOZE WOORDEN

Enkele jaren later blijken dit loze woorden. De Vlaamse kiezer heeft voor verandering
gestemd. Voor een duidelijke omwenteling. Het mocht niet baten. Het ene ‘historische’ akkoord na het andere werd gesloten. En dat door partijen die maar 49 % van de Vlamingen
vertegenwoordigen. Is dat waar de Vlamingen voor kozen?

BREDE VOLKSPARTIJ

Dat sterkt ons alleen maar in onze overtuiging om van de N-VA een brede volkspartij te maken. Alleen zo kunnen we de traditionele partijen duidelijk maken dat dit geen verhaal van voorbijgaande aard is. In 2012 willen we dat staven door in zoveel mogelijk gemeenten
zelfstandig naar de kiezer te trekken. Begijnendijk-Betekom is daar alvast één van.
En als u nu denkt dat de N-VA alleen maar nationale thema’s behartigt dan maak ik mij sterk dat u zich vergist. De voorbereidingen van ons lokaal programma lopen vlot. Enkele weken geleden werd in Leuven ook nationaal het startschot gegeven, samen met meer dan 1 200 lokale bestuursleden uit alle hoeken van Vlaanderen. Ons eigen startschot komt er aan op vrijdag 25 november in Zaal het Brouwershuis met als gastspreker Kamerlid Theo Francken.
Ik hoop u daar te mogen verwelkomen. Tot dan!

Michiel Mentens