Sam Mergaerts

Ondervoorzitter N-VA Begijnendijk-Betekom en voorzitter Jong N-VA Noord-Brabant

Introductie

Sam Mergaerts werd 6 januari 1994 geboren te Leuven en woont sindsdien in Betekom. Na zijn richting Economie-Wiskunde in het Sint-JozefsInstituut in Betekom is Sam verder gaan studeren in Leuven. Hier heeft hij de professionele bachelor richting Accountancy – Fiscaliteit afgerond aan de UC Leuven Limburg. Sinds 2016 bouwt Sam zijn Economische kennis verder uit aan de KULeuven waar hij studeert voor een Master in de Handelswetenschappen.

Jong N-VA

In 2014 was Sam bij de stichtende leden van Jong N-VA Noord-Brabant. De overkoepelende jongerenafdeling die bestaat uit de gemeenten Begijnendijk,  Keerbergen, Rotselaar en Tremelo. Sinds 2016 heeft Sam ook de voorzittersrol van Maarten Verduyckt overgepakt en is de contactpersoon voor alle jongeren in onze en de andere drie gemeenten.  Bovendien zetelt Sam ook in de Afdelingsraad van Jong N-VA nationaal  waar hij ons vertegenwoordigt over heel Vlaanderen.

Arrondissementeel Bestuur Leuven

Vanaf 2016 Is Sam AB-lid geworden in het arrondissement Leuven. Hier worden alle 32 afdelingen van het arrondissement vertegenwoordigt. Hier probeert hij Begijnendijk-Betekom in de verf te zetten en helpt hij mee aan overkoepelende maatregelen die voor heel het arrondissement gelden. Denk hierbij maar aan het mobiliteitsplan dat op 16 oktober 2017 werd voorgesteld in Leuven.