Gemeenteraad gaat niet door

Op 30 december 2016, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Goed bestuur

De oppositieraadsleden en twee leden van de meerderheid van Begijnendijk daagden vrijdagavond niet op voor de geplande gemeenteraad.
Er stonden nochtans enkele belangrijke punten op de dagorde, zoals de gemeentebelastingen, de verkoop van de pastorij van Begijnendijk, de oprichting van een AGB en het gemeentelijk budget. Omdat er onvoldoende leden aanwezig waren, kon niet vergaderd worden. Er is nu een nieuwe gemeenteraad gepland op 7 januari om 10 uur. Dat de oppositie wegbleef, had te maken met de wijziging van de datum voor de gemeenteraad. “Normaal was er een gemeenteraad op 18 december. Maar zonder voorafgaandelijk overleg is die verschoven naar 30 december, terwijl er een afspraak is om niet te vergaderen tijdens schoolvakanties. Omdat enkele raadsleden niet konden komen, vonden wij het niet opportuun om deze belangrijke gemeenteraad te laten doorgaan”, zegt Maarten Verduyckt, voorzittter van oppositiepartij N-VA.

Lees hier het krantenartikel na: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170102_02655070?_section=63078953&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb&M_BT=1895898098819&adh_i=eab3c2b32690671fe6bc428fd977718c&imai=080c6bc1-ae7d-4837-b434-96683092f7e2