N-VA wil beter bescherming tegen inbraken

Op 18 mei 2017, over deze onderwerpen: Veiligheid

Begijnendijk-Betekom wordt de laatste weken-maanden-jaren geteisterd door een inbrakenplaag. Zowel privéwoningen als bedrijven zijn slachtoffer geworden van inbraak. Begijnendijk-Betekom is een goed gelegen gemeente met veel belangrijke verbindingswegen die helaas fungeren als vluchtwegen voor dievenbendes. N-VA leeft mee met de inwoners en wil betere bescherming tegen inbraak. Daarom schuift de lokale afdeling drie concrete maatregelen naar voor.

Deze problematiek aanpakken is geen simpele taak. Desondanks stelt de afdeling drie maatregelen voor:

1) ANPR Camera’s aan de invalswegen. Camera’s met nummerplaatherkenning verhogen de pakkans van inbrekers en dievenbendes. Enkele camera’s aan de invalswegen zijn efficiënt en worden reeds gebruikt in andere gemeentes in Vlaanderen.

2) Extra steun vanuit de gemeente om uw woning te beveiligen tegen inbraak. Elke vorm van hulp vanuit de gemeente zou helpen om de woningen zo inbraak-proof mogelijk te maken. Hulp in de vorm van extra informatie of in de vorm van een premie om de woning te beveiligen is zeer welkom.

3) De oprichting van een BuurtInformatieNetwerk (BIN). Extra coördinatie vanuit de gemeente en politiezone voor diefstalpreventie. Sensibilisering van de problematiek is de eerste stap, een mentaliteit om verdachte zaken meer te melden (eventueel in wijkverband) de tweede.

Is elke maatregel waterdicht? Nee. Maar deze maatregelen zijn concreet, efficiënt en verhogen de pakkans van inbrekers. Daarom pleit de N-VA om deze voorstellen zo snel mogelijk in gebruik te nemen. N-VA Begijnendijk-Betekom gaat voor een veilige gemeente.

Vul onze enquête nu in!