Parking van Eiermarkt naar Vissendijk

Op 5 september 2014, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Mobiliteit & Openbare Werken

Het gemeentebestuur voorziet de inplanting van een nieuwe parking tussen de Unic en Vissendijk. Die komt in de plaats van de parking in het centrum.

Met het afblazen van de inplanting van een nieuw administratief centrum op de daarvoor aangekochte gronden, heeft het gemeentebestuur zijn plannen met de dorpskern van Begijnendijk helemaal moeten bijsturen. Samen met de gronden die bestemd waren voor het administratief centrum wordt ook het terrein van de vroegere eiermarkt te koop aangeboden. Wat er met het openbaar domein tussen de eiermarkt en de Baalsesteenweg zal gebeuren, is nog niet duidelijk. ‘De gronden worden verkocht aan een bouwpromotor. Achteraan zal een gedeelte niet bebouwd worden. Misschien dopen wij dat plein dan wel om tot Herman Van Rompuyplein. Maar omdat er heel wat parkeerplaatsen verdwijnen met dit plan moesten wij op zoek gaan naar een nieuwe parking dichtbij het centrum. Die hebben wij uiteindelijk gevonden tussen de Unic en Vissendijk, op amper honderd meter van de huidige parking. Er komen daar minstens 150 nieuwe parkeerplaatsen, wat een voldoende compensatie is voor de parkings die verdwijnen,’ zegt burgemeester Willy Michiels (MGB). Hij zou de plannen graag deze legislatuur verwezenlijken. Maar alles is nog niet duidelijk. ‘Aanpalend bij de gronden die verkocht zullen worden, ligt nog een openbaar domein dat deels eigendom is van de Kerkfabriek. Ook dat is nu een autoparking en zou mee verkocht kunnen worden.’

Lees hier het krantenartikel in Het Nieuwsblad na: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140904_01251652