Leden kiezen voor een volledig vernieuwd en verjongd bestuur

Op 27 februari 2016, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Jong N-VA, N-VA

Uitslag bestuursverkiezing N-VA Begijnendijk-Betekom

De Begijnendijkse N-VA-leden verkozen zaterdag 27/02/2016 een nieuw afdelingsbestuur. Maarten Verduyckt (28) werd unaniem verkozen als voorzitter. Ondervoorzitter is Sam Mergaerts (22), hiermee verjongt het afdelingsbestuur aanzienlijk.

Maarten was voordien actief als de secretaris van de afdeling. Als voorzitter van de Jong N-VA afdeling Noord-Brabant (overkoepelende afdeling voor Keerbergen - Tremelo - Rotselaar - Begijnendijk) wist hij op korte tijd toch tegen wat gevoelige schenen te trappen.

Maarten Verduyckt: “Ik ben fier dat ik de komende drie jaar voorzitter mag zijn van deze ploeg. Onze ambitie met de N-VA in Begijnendijk is duidelijk: de inwoners een beter alternatief bieden dan het huidige bestuur. Het potentieel in Begijnendijk is enorm, maar het gemeentebestuur mist visie en ambitie. De burger verdient beter.”

Ondervoorzitter wordt Sam Mergaerts en vervangt Bart Discart. Sam zal als kersvers voorzitter de leiding ook overnemen van Jong N-VA Noord-Brabant. “Aftredend voorzitter Bart Soree heeft ervoor gekozen de fakkel door te geven aan een sterk verjongde ploeg om zich meer toe te leggen op zijn taak als fractieleider in de gemeenteraad. Hij geeft zijn volledige steun en vertrouwen aan Maarten en Sam die volgens hem beschikken over de nodige drive om dit bestuur de komende drie jaar te leiden. Samen met de andere verkozen bestuursleden, raadsleden in de gemeenteraad en de OCMW-raad, beschikt N-VA Begijnendijk-Betekom nu over een sterke, verjongde ploeg waar ook de nodige ervaring aanwezig is."