Het Laatste Nieuws: Wordt Begijnendijk onbestuurbaar?

Op 24 februari 2016, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Goed bestuur

Twee MGB'ers zetelen voortaan als onafhankelijke

Jos Van Vlasselaer en Frans Kerselaers maken geen deel meer uit van meerderheidspartij MGB in Begijnendijk. Tijdens de gemeenteraad van maandagavond verklaarden ze voortaan als onafhankelijken te zetelen. Daardoor heeft de MGB/CD&V-coalitie geen meerderheid meer in Begijnendijk. Of de gemeente nu onbestuurbaar wordt, valt af te wachten. De onafhankelijken stemden af en toe met de meerderheid mee, en af en toe met de oppositie. Het is niet de eerste keer dat meerderheidspartij MGB verdeeld is. Ongeveer een jaar geleden stapten Van Vlasselaer en Kerselaers ook al een paar keer op tijdens de gemeenteraad, maar tot nu toe bleven ze wel lid van MGB. Dat is nu niet meer het geval.

"We willen geen ambras", zegt Jos Van Vlasselaer. "We zijn niet akkoord met enkele dingen die gezegd worden over onder meer het administratief centrum." Burgemeester Willy Michiels (MGB) blijft op de vlakte of de gemeente nu onbestuurbaar is. "Dat zal de toekomst uitwijzen", zegt hij. "Sommige punten zullen nu minder snel goedgekeurd worden." (GMA)