Het Nieuwsblad: Coalitie MGB - CD&V is meerderheid kwijt

Op 24 februari 2016, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Goed bestuur

Nu de raadsleden Jos Van Vlasselaer en Frans Kerselaers (allebei ex-MGB) meedeelden dat zij als onafhankelijken willen zetelen, is er geen bestuursmeerderheid meer.

De speculaties kunnen beginnen in Begijnendijk. Blijft het huidig bestuur nog aan of wordt Begijnendijk onbestuurbaar? De komende dagen of weken zal er meer duidelijkheid komen.

De gemeenteraadsleden Jos Van Vlasselaer en Frans Kerselaers behoordenallebei tot MGB, die samen met CD&V de bestuurscoalitie vormt. Omdat ze slechts één zetel meer hadden dan de oppositie, heeft deze coalitie nu geen meerderheid meer. “Op de gemeenteraad van maandag, waar de twee MGB-raadsleden meedeelden voortaan als onafhankelijke te willen zetelen, stemden ze de ene keer mee met de coalitie en de andere keer met de oppositie. Dat zorgt natuurlijk voor een ongemakkelijke situatie. De komende dagen moet blijken of er voldoende gezond verstand aanwezig is om de gemeente niet in de problemen te brengen”, zegt burgemeester Willy Michiels (MGB). Bij coalitiepartner CD&V, dat twee schepenen en een raadslid telt, wordt het ook al een ongemakkelijke situatie.