Fusiestuurgroep monddood gemaakt

Op 22 februari 2017, over deze onderwerpen: Begijnendijk-Betekom, Goed bestuur, N-VA

Fusiestuurgroep monddood gemaakt

De coalitie MGB-CD&V gaat doodleuk alleen op fusiegesprekken naar Tremelo, zonder fusiestuurgroep uit te nodigen. Al vanaf het eerste gesprek is de fusiestuurgroep monddood gemaakt.

Begin december had onze fractie het thema 'gemeentefusie' op de dagorde geplaatst. We wilden het debat in alle openheid en transparantie voeren over de meerderheid-oppositiegrenzen heen. Geen achterkamerpolitiek maar een beslissing die gedragen zou worden door de gehele gemeenteraad. Waarin een volksraadpleging de eindbeslissing zal hebben. Dit om een maximaal draagvlak te creëren. Beter zelf met volle overtuiging onze mogelijke huwelijksparter(s) kiezen, dan een gedwongen zoals in 1977. Daarom dat we wilde dat er voor alle fusiegesprekken een fusiestuurgroep opgericht zou worden. Elke fractie mag hiervoor 1 vertegenwoordiger afvaardigen.

2 consulting bureaus kwamen uitleggen wat de voor- en nadelen van een gemeentefusie zijn. Nochtans was er beslist dat Begijnendijk enkel vertegenwoordigd mocht worden door de fusiestuurgroep. Als we zelfs nog niet eens mogen komen meeluisteren naar de voor- en nadelen van een gemeentefusie, monddood voor we begonnen zijn! We willen een volledig verslag van de vergadering van de 2 consulting bureaus.

Bekijk hier het ROB-nieuwsbericht opnieuw http://www.robtv.be/nieuws/vlaams-brabant/5-gemeenten-gaan-nauwer-samenwerken